La proposta va dirigida a primers lectors (cicle inicial de primària) i a l’acompanyament de qualsevol xiquet o xiqueta que estiga iniciant-se en el procés lectoescriptor.
El material presenta un conjunt de 30 targetes d’elecció múltiple per a treballar la lectoescriptura, la consciència sil·làbica i l’ampliació o consolidació del lèxic (substantius). A més, també s’hi inclouen 30 targetes autocorrectives per a facilitar l’autonomia en el procés d’aprenentatge dels infants. La xiqueta o xiquet identifica la imatge i tracta de buscar una síl·laba de cadascuna de les dues files per poder confegir la paraula que representa la fotografia. Podem enganxar unes pinces a les síl·labes seleccionades o col·locar al damunt fitxes, anelles de fusta o qualsevol altre element que tinguem per marcar la nostra selecció. Les targetes presenten un marge blanc en la part inferior on podrem confegir la paraula amb lletres mòbils o en el cas d’haver plastificat les targetes, escrivint la paraula directament amb un retolador esborrable.
Objectius:
- Treballar la decodificació i comprensió lectora en primers lectors.
- Fomentar l’atenció focalitzada i sostinguda.
- Ampliar coneixements lèxics i semàntics.
- Si l’activitat es realitza per parelles o grups petits, fomentem també el treball cooperatiu, els torns de lectura i els consensos per a arribar a la resposta.
- Treballar la codificació (manipulativa o gràfica).





