Lectoescriptura

Síl·labes Amigues Verbs

Síl·labes Amigues Verbs

La proposta va dirigida a primers lectors (cicle inicial de primària) i a l'acompanyament de qualsevol xiquet o xiqueta que estiga iniciant-se en el procés lectoescriptor. El material presenta un conjunt de 30 targetes d'elecció múltiple per a treballar la lectoescriptura, la consciència sil·làbica i l’ampliació o consolidació del lèxic (verbs). A més, també s’hi inclouen 30 targetes autocorrectives per a facilitar l’autonomia en el procés d’aprenentatge dels infants. La xiqueta o xiquet...

leer más
Rodes Artròpodes

Rodes Artròpodes

Recurs compost per un total de 30 targetes per a treballar la codificació de paraules (Camp semàntic: artròpodes) i 30 targetes control per a l’autoavaluació. A partir d'una fotografia i un nombre imprecís de lletres, les criatures han de confegir una paraula relacionada amb un artròpode. El fet que el nombre de lletres no siga exacte pretén provocar un major nivell de desafiament i complexitat que pot resultar més engrescador. En aquest sentit, provoquem que l'infant haja d'escollir aquells...

leer más
Lletres Embolicades: Peces de Vestir

Lletres Embolicades: Peces de Vestir

El material va dirigit principalment a xiquetes i xiquets de cicle inicial de Primària. Recurs compost per un total de 78 targetes (39 per a confegir paraules i 39 autocorrectives) per a treballar el vocabulari relacionat en la roba i complements així com la lectoescriptura en primers lectors. Cada targeta presenta una il·lustració que ens ofereix una "pista" i una paraula on les lletres han quedat desordenades. Els xiquets i xiquetes hauran de parar atenció a la imatge del camp semàntic...

leer más
Principi alfabètic amb articulemes i signes dactilològics

Principi alfabètic amb articulemes i signes dactilològics

Recurs format per 50 targetes per a treballar la correspondència fonema-grafema de sons vocàlics inicials amb suports visuals d'articulemes i de signes dactilològics. Els infants han d'identificar el so inicial i buscar la imatge corresponent d'entre tres opcions. Podem enganxar un gomet a la part posterior de la targeta perquè puguen comprovar les seues respostes de manera autònoma.

leer más
Codi Secret

Codi Secret

Aquest recurs està format per 20 targetes per a treballar l’associació fonema-grafema de fonemes inicials en paraules. Els xiquets i xiquetes aniran identificant els sons inicials de cada imatge i construint grafia a grafia la paraula amagada del codi secret. A més, s’inclouen unes petites targetes que com podeu veure en les fotografies, serveixen per a facilitar la correcció de manera autònoma.El recurs està disponible en valencià i castellà.

leer más
Lectura de síl·labes directes D-F-M

Lectura de síl·labes directes D-F-M

Quan els infants estan iniciant-se en el procés lector, començar amb la lectura de síl·labes és una estratègia facilitadora. Si a més afegim un element lúdic, la proposta encara resultarà més engrescadora per als nostres xiquets i xiquetes. Seguint aquesta idea, he dissenyat un conjunt de 72 targetes d'elecció múltiple on els infants posen en pràctica la lectura de síl·labes directes. El treball previ de la consciència fonològica jugarà un paper molt important en l'èxit de l'activitat. Els...

leer más
Paraules monosíl·labes i bisíl·labes

Paraules monosíl·labes i bisíl·labes

Conjunt de 72 targetes de paraules monosíl·labes i paraules bisíl·labes més dos llistats per a registrar-les. El joc consisteix a tapar la paraula que apareix davall del dibuix i esbrinar els sons i grafies necessàries per a confegir-la amb lletres mòbils. En l'etapa inicial del procés lectoescriptor és important començar amb paraules senzilles preferentment monosíl·labes o bisíl·labes. Per això, en aquest recurs he fet un recull de 72 paraules curtes amb la intenció de facilitar l'aproximació...

leer más
Bingo Alfabètic

Bingo Alfabètic

De segur que moltes i molts de vosaltres teniu una ruleta a casa o a l'aula. Si no es el cas,  igualment  podeu jugar amb aquest bingo alfabètic elaborant la vostra pròpia ruleta amb una cartolina o un tros de cartó on escriurem l'alfabet i afegint un enquadernador (hi ha alguns que tenen forma de fletxa i permeten fer-la girar ). Una altra opció és ficar  lletres mòbils dins d'una bosseta de tela i anar traient-les d'una en una. Recordeu que perquè la proposta tinga èxit, hem de treballar i...

leer más
Principi Alfabètic

Principi Alfabètic

Abans de començar l'associació entre fonema i grafema, cal haver treballat moltíssim la consciència fonològica en tots els seus nivells (consciència lèxica, consciència sil·làbica i consciència fonèmica) i sempre des de l'oralitat i la discriminació auditiva. Una vegada consolidada aquesta habilitat, podrem començar amb el principi alfabètic i la seua correspondència entre el so i la representació gràfica.  Amb aquest recurs de 28 targetes d'elecció múltiple, els infants podran practicar...

leer más
Síl·labes Amigues Substantius

Síl·labes Amigues Substantius

La proposta va dirigida a primers lectors (cicle inicial de primària) i a l'acompanyament de qualsevol xiquet o xiqueta que estiga iniciant-se en el procés lectoescriptor. El material presenta un conjunt de 30 targetes d'elecció múltiple per a treballar la lectoescriptura, la consciència sil·làbica i l’ampliació o consolidació del lèxic (substantius). A més, també s’hi inclouen 30 targetes autocorrectives per a facilitar l’autonomia en el procés d’aprenentatge dels infants. La xiqueta o xiquet...

leer más