Lectoescriptura

Lectura de síl·labes directes D-F-M

Lectura de síl·labes directes D-F-M

Quan els infants estan iniciant-se en el procés lector, començar amb la lectura de síl·labes és una estratègia facilitadora. Si a més afegim un element lúdic, la proposta encara resultarà més engrescadora per als nostres xiquets i xiquetes. Seguint aquesta idea, he dissenyat un conjunt de 72 targetes d'elecció múltiple on els infants posen en pràctica la lectura de síl·labes directes. El treball previ de la consciència fonològica jugarà un paper molt important en l'èxit de l'activitat. Els...

leer más
Paraules monosíl·labes i bisíl·labes

Paraules monosíl·labes i bisíl·labes

Conjunt de 72 targetes de paraules monosíl·labes i paraules bisíl·labes més dos llistats per a registrar-les. El joc consisteix a tapar la paraula que apareix davall del dibuix i esbrinar els sons i grafies necessàries per a confegir-la amb lletres mòbils. En l'etapa inicial del procés lectoescriptor és important començar amb paraules senzilles preferentment monosíl·labes o bisíl·labes. Per això, en aquest recurs he fet un recull de 72 paraules curtes amb la intenció de facilitar l'aproximació...

leer más
Bingo Alfabètic

Bingo Alfabètic

De segur que moltes i molts de vosaltres teniu una ruleta a casa o a l'aula. Si no es el cas,  igualment  podeu jugar amb aquest bingo alfabètic elaborant la vostra pròpia ruleta amb una cartolina o un tros de cartó on escriurem l'alfabet i afegint un enquadernador (hi ha alguns que tenen forma de fletxa i permeten fer-la girar ). Una altra opció és ficar  lletres mòbils dins d'una bosseta de tela i anar traient-les d'una en una. Recordeu que perquè la proposta tinga èxit, hem de treballar i...

leer más
Principi Alfabètic

Principi Alfabètic

Abans de començar l'associació entre fonema i grafema, cal haver treballat moltíssim la consciència fonològica en tots els seus nivells (consciència lèxica, consciència sil·làbica i consciència fonèmica) i sempre des de l'oralitat i la discriminació auditiva. Una vegada consolidada aquesta habilitat, podrem començar amb el principi alfabètic i la seua correspondència entre el so i la representació gràfica.  Amb aquest recurs de 28 targetes d'elecció múltiple, els infants podran practicar...

leer más
Síl·labes amigues

Síl·labes amigues

La proposta va dirigida a primers lectors (cicle inicial de primària) i a l'acompanyament de qualsevol xiquet o xiqueta en el procés lector. El material presenta un conjunt de 30 targetes d'elecció múltiple per a treballar la lectoescriptura i la consciència sil·làbica. La xiqueta o xiquet identificarà la imatge i tractarà de buscar una síl·laba de cada fila per poder confegir la paraula que representa la fotografia. Una vegada seleccionades les síl·labes podrem enganxar-hi pinces o col·locar...

leer más
La Paraula Secreta

La Paraula Secreta

Targetes per a treballar la lectoescriptura i la consciència fonològica en sons inicials. El recurs està format per un total de 15 graelles de paraules secretes i 15 targetes petites amb la solució, que fem servir per a l'autoavaluació dels infants. L'objectiu d'aquest material és treballar la consciència fonèmica en sons inicials i l'associació correcta amb el grafema corresponent (principi alfabètic), descobrint d'aquesta manera una paraula que estava amagada. Un cop confegida la paraula, la...

leer más
Consciència sil·làbica amb fruites i verdures

Consciència sil·làbica amb fruites i verdures

Avui compartisc amb vosaltres una proposta senzilla i estimulant per a treballar el vocabulari, l'associació d'imatges amb paraules i la consciència sil·làbica. Jugarem primer a identificar i evocar les paraules que volem treballar, en aquest cas, algunes fruites i verdures. Després, jugarem a endevinar quantes síl·labes tenen les paraules. Ací no introduirem encara les paraules escrites, ja que la finalitat és que els infants treballen la consciència fonològica i posen tota la seua atenció en...

leer más
Lletres Embolicades

Lletres Embolicades

El material presenta unes targetes amb paraules embolicades. L'objectiu és jugar a què cada xiqueta i xiquet descobrisca quina paraula s'amaga entre eixe embolic de lletres. Podeu escriure en un full o en la pissarra les paraules que van sortint, o utilitzar, com en el nostre cas, lletres mòbils de fusta o de cartó. Per a facilitar la tasca als infants, cada set de lletres que confegeixen la paraula van agrupades en una bosseta. Aquest material també inclou unes targetes "control" que tenen la...

leer más
Treballem la Consciència Sil.làbica

Treballem la Consciència Sil.làbica

Compartisc amb vosaltres una proposta de lectoescriptura molt senzilla que podeu fer a casa i que es pot adaptar a diferents nivells de dificultat.Sols necessitem una pissarra, guix (si no teniu podeu fer servir una llibreta o fulls), trossets de cartró on escriurem les síl·labes del vocabulari que volem treballar (o uns post-it), taps de suro per comptar les síl·labes de forma visual (o qualsevol altre element com cigrons, lentilles, etc.) i figuretes o miniatures d’animals.Primer treballem...

leer más
error: Content is protected !!