La proposta va dirigida a xiquetes i xiquets de Primària (dependrà del nivell lector de cadascú/cadascuna. Es poden fer servir en el cicle inicial).
Conjunt de 90 targetes per a treballar la comprensió lectora. El material presenta tres tipus de targeta ( targetes de tres parts, d’inspiració Montessori ). Unes presenten una fotografia d’un escenari o una situació, les altres presenten un text curt . El tercer tipus de targeta és la targeta-control amb la qual comprovarem si hem associat correctament les anteriors (fotografia i text). Els infants escullen una targeta amb text i cerquen la imatge que correspon a la descripció (Llegim i associem amb la fotografia). Una vegada s’han realitzat totes les associacions, els mateixos infants s’autoavaluen, comprovant amb les targetes control si han entés bé el que han llegit.
Objectius:
- Treballar la comprensió lectora.
- Desenvolupar una atenció focalitzada.
- Activar l’atenció selectiva.
- Ampliar coneixements lèxics i semàntics.
- Estimular la prosòdia (quan el text és llegit en veu alta).
- Afavorir habilitats cooperatives (quan treballem amb xicotet grup).



